سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ

صبح شد که بابام بیدار شد و رفت سر کار هنوز خواب و بیدار بودم که خبر دادند بابام از رو پله ها افتاده و بیمارستان بردنش. شب که شد با تلفن باهاش حرف زدم گفت: فیش خوابگات با بلیط توی جیب پیرهن سفیدس توی کمد داری میری با خودت ببرشون. فردا که شد رفتم بروجرد قرار بود از طرف بسیج با طرح مهدی یاوران ببرنمون دوره ی سه روزه قم و جمکران. مامانم بهم التماس دعا گفت، گفت: دعا کن برا بابات حالش خوب بشه.

خلاصه رفتیم قم...

نمی دونم خوش شانسی بود یا بد شانسی که روز شهادت امام حسن عسکری (ع) روبروی ضریح حضرت معصومه (س) ایستاده بودم چیزی به زبون نیاوردم همه چیز از ذهنم عبور کرد...

می خواستم بگم خدایا پدرمو شفا بده ولی نمی شد آخه توی گوشم زمزمه می کردند که امروز روز یتیمی امام زمان (عج) می خواستم بگم بابام پیشم بمونه ولی نمی شد با خودم گفتم این رسم شیعه گی نیست که امامم یتیم باشه و من همون روز از خدا بخوام پدرمو برام نگه داره دیگه چیزی نگفتم فقط چون مامانم ازم خواسته بود سریع چون از امام حاضرم خجالت می کشیدم بدون این که از ته دل بگم فقط گفتم خدایا حال بابامو خوب کن!

انگار که همون جا به یتیم شدنم راضی شدم که بعد از دو هفته و یک روز بابام دیگه اونقدر حالش خوب شد که پرواز کرد.گریه‌آور

یا مهدی (عج) من به خاطر شما به یتیم شدنم راضی شدم شما هم لطف کنید به خاطر من از خدا بخواهید که بابای منو بر سر سفره ی پدر بزرگوارتون بنشونه.


نوشته شده در پنج شنبه 90/12/18ساعت 9:45 عصر توسط ویروس| نظرات ( ) |

دِزفول در بخش‌های جلگه ایی استان خوزستان و با گستردگیی نزدیک به 4762 کیلومتر مربع  _که با برشمردن بخشهای روستایی آن دارای گستردگیی برابر 7844 کیلومتر مربع می‌باشد_ جای دارد.

دزفول نام شهری است در نیمروز(جنوب) باختری ایران و مرکز شهرستان دزفول که در کنار رودخانه دز گسترده شده‌است. این شهر در دامنه‌های زاگرس میانی جای دارد و پیشینه تاریخی آن به زمان ساسانیان باز می‌گردد ولی پیش از ساسانیان هم آباد بوده و بخشی از سرزمین‌های امپراتوری‌های ایلام و هخامنشیان بشمار می‌رفته‌است. این شهر در 721 کیلومتری تهران و 155 کیلومتری اهواز جای دارد. شهرستان دزفول دارای زمستان و پاییزی مدیترانه‌ای بوده و زیستبوم سر سبز آن از پایان زمستان تا آغازه‌های بهار بسیار دلپذیر است.این شهرستان با زیستبوم زیبای جلگه ای-کوهپایه‌ای و کوهستانی خود در سراسر سال و به ویژه در روزهای نوروز پذیرای شمار بسیاری از گردشگران می‌باشد.

پل قدیم دزفول

پل قدیم دزفول

نام های دیگر شهر: آوان _ دژپل _ روناش _ دژپوهل

نام دزفول به زبان محلی: دزفیل _ دسفیل _ دزپیل

 


نوشته شده در یکشنبه 90/12/7ساعت 3:15 عصر توسط خومونی| نظرات ( ) |